Finn advokat sluttpakke

Advokat ved forhandlinger om sluttpakke

Ser du etter advokat i sak om sluttpakke? Det kan være ulike årsaker til at arbeidsgiver eller arbeidstaker ønsker å avslutte arbeidsforholdet.

I endel tilfeller vil det kunne være en god løsning for begge parter å løse avslutningen med en sluttavtale eller sluttpakke. Våre advokater bistår i forhandlinger om sluttavtaler.

Gjensidig avtale

En sluttavtale eller sluttpakke er en gjensidig avtale mellom arbeidsgiver og arbeidstaker om å avslutte arbeidsforholdet.

Unntak fra oppsigelsesfrister

Partene står fritt til å inngå en slik avtale, og så lenge partene er enige vil man heller ikke være bundet av lovens eller kontraktens oppsigelsesfrister.

Arbeidsgivers forhold

Sluttpakke er i hovedsak aktuelt når arbeidsgiver ønsker å avslutte arbeidsforholdet. Grunnlaget kan være behov for omstilling eller nedbemanning i virksomheten eller at arbeidsgiver ønsker å avslutte arbeidsforholdet på grunn av arbeidstakers forhold.

Arbeidstakers forhold

Men også når arbeidstaker ønsker å avslutte arbeidsforholdet, kan det gjøres ved inngåelse av en sluttavtale eller sluttpakke.

Forhandlinger om sluttpakke kan reise seg i forkant, underveis eller etter at det er startet en ordinær oppsigelsesprosess. Sluttavtale vil kunne gi begge parter en avklaring uten risiko for søksmål og omkostninger til advokat.
Sluttvederlag i sluttpakker

Innholdet av sluttavtalen vil være helt avhengig av den enkelte sak. I enkelte tilfeller vil arbeisgiver være villig til å utbetale et sluttvederlag for å avslutte arbeidsforholdet på en ryddig måte og uten risiko for søksmål fra arbeidsgiver.

Vilkår og advokat

I alle tilfelle vil sluttavtalen bestemme vilkårene ved avslutning av arbeidsforholdet mellom partene.

Vi anbefaler at begge parter søker råd hos advokat i forbindelse med forhandlinger om sluttpakker.

Ved utarbeidelse av sluttavtaler anbefaler vi at man benytter seg av advokat. Dette fordi det er mange mulige fallgruver som kan innebære store framtidige kostnader.

Men også fordi det er viktig å sikre seg et best mulig resultat fra forhandlingene.

Dersom du har behov for advokat ved forhandlinger om sluttpakke, kan du ta kontakt med oss ved bruk av kontaktskjema. Eller du kan ringe +47 337 40 111

Vi bistår både arbeidsgivere og arbeidstakere ved forhandlinger om sluttpakker.

Ta kontakt  med oss og vi vil straks finne den beste advokaten i din sak. Personvernerklæring